Skriptum grandologie V.

Seznamování – odhodlávání

mgr-oto-kronradDefinice: Seznamování – odhodlání (acquaintance – determination) je první (červené) období Kronrádova spektra, ve kterém jsme se rozhodli, že se chceme seznamovat a netrávit již další život o samotě.

Poznámka: V červeném období se postupně seznamujeme s různými seznamovacími metodami, vedoucími k vytvoření vztahu s nalezeným partnerem nebo partnerkou. Uvědomujeme si postupně hlavní výhody a nevýhody jednotlivých seznamovacích metod – seznámení ve škole nebo v zaměstnání, na zábavních akcích, seznamovacích pobytech, přes známé, inzeráty v tisku a na internetu, telefonické seznamky, atd. Dospíváme k poznání, že se ve velké většině případů vyplatí svěřit svoji důvěru profesionální seznamovací agentuře. Pokud se jedná o seriózní firmu, nemáme v ní prakticky co ztratit. Přicházíme do ní totiž neseznámení, a to nejhorší co se může stát je to, že zůstaneme nadále nezadaní. Rozhodně je vhodné věnovat se v červeném období zvyšování vlastní ceny na seznamovacím trhu. To také dodává budoucímu klientovi seznamovací agentury odpovídající sebevědomí.

Definice: Cena na seznamovacím trhu (value on acquaintance market) je míra vyjadřující jaké procento partnerů z nezadané populace má zájem o seznámení s nezadaným jedincem. Tato míra se v průběhu lidského života mění v závislosti na jeho věku, zdravotním stavu, vzdělání, povolání, společenské prestiži, finanční nezávislosti, charakteru, přátelskému přístupu k okolnímu světu, atd. Rozhodně je vhodné pracovat na zvyšování své ceny na seznamovacím trhu i ve chvíli, kdy se neseznamujeme, ale potřebujeme se stabilizovat a zvýšit si sebevědomí. Tato období nastávají například v období léčby, krátce po rozchodu s bývalým partnerem, po jeho úmrtí, atd.

(c) Oto Kronrád, GRAND® 1995-2016, Deníky VLP (2.4.2016)