Způsoby seznamování

Seznamování – Výběr partnera

Způsobů seznámení existuje skutečně velké množství. V podvědomí lidí často přetrvává zažitý omyl, že tím jediným správným postředníkem, tím kdo nalézá „toho pravého“ nebo „tu pravou“, je OSUD. Přesto, aniž si to někdy uvědomujeme, jsme svému seznámení mnohokrát napomáhali, a to tím, že jsme se pro dotyčné partnery (partnerky) EXPONOVALI. Znamená to, že pokud jsme sami, vyhledáváme různé skupinové akc, na kterých si lze lépe vybrat. Býváne s přáteli, v zájmových kroužcích, na různzch tematicky zaměřených akcích. Podvědomí nás vede k tomu, abychom se v těchto skupinách lidí rozhlíželi po vhodných partnerech a partnerkách. Výsledkem je, že si spousata lidí myslí, že se seznámili náhodou a ani si neuvědomí, že tomu napomohli například jejich přátelé a známí, kteří je do dané společnosti přivedli.

Pokusme se postavit vedle sebe všechny způsoby seznámení, které se od sebe skutečně způsobem seznámení odlišují a porovnat je mezi sebou. \samozřejmě platí, že každý z nich má své klady a zápory. Také je seřaďme v pořadí od těch nejúspěšnějších až po ty nejméně úspěšné.

1. SEZNAMOVACÍ AGENTURA SPOJENÁ S VIDEOSEZNAMKOU

a) Klady: anonymita, rychlost, úspora času, přesnost výběru (možnost scházet se jen s těmi, kdo jsou mi „dotykově příjemní“).

b) Zápory: nutnost osobní návštěvy seznamovací agentury.

2. ZPROSTŘEDKOVANÉ SEZNÁMENÍ PŘES ZNÁMÉ

a) Klady: pocit přirozenosti, který dodává přítomnost mých známých, pocit nenucenosti.

b) Zápory: malý výběr, nutnost se následně setkávat s těmi, které jsme již jednou odmítli nebo jsme od nich byli odmítnuti.

3. KLASICKÁ SEZNAMOVACÍ KANCELÁŘ

a) Klady: anonymita, rychlost a úspora času.

b) Zápory: ne vždy stoprocentní aktuálnost fotografií, které mohou být i staršího data, ztráta času při zbytečných schůzkách.

4. SEZNAMOVACÍ ZÁJEZDY, DOVOLENÉ, TANEČNÍ

a) Klady: pocit přirozenosti, který je jen pocitem, zábava i jiného druhu, než je seznamování.

b) Zápory: zpravidla vysoká finanční náročnost, převaha počtu mladých mužů a starších dam v zájezdu, někdy nekvalitní výběr mezi lidmi, kteří zájezdy vyhledávají již několik let a propadají stresu z neúspěchů. Nevýhodou je také, že extrémně pohledné a kvalitní partnery(partnerky) se mnoho lidí bojí oslovit ze strachu z odmítnutí.

5. SEZNAMOVACÍ INZERÁTY

a) Klady: anonymita.

b) Zápory: riziko inzerujících: uvádím své údaje lidem, které neznám a zpravidla mé odpovědi končí v koši.

6. TELEFONICKÉ SEZNAMKY

a) Klady: anonymita

b) Zápory: vysoká cena, odcizenost, někdy účelem bývá z volajícího dostat co nejvíce peněz.

(Pro zajímavost, navštívila nás klientka, která pracovala v takové seznamce. Jejím úkolem bylo dlouho si povídat s klientem, aby zákazník hodně zaplatil. Telefon na sebe neudávala, ale vzala si vždy telefon volajícího. Jak je vidět, takový způsob seznamování nelze doporučit ani největšímu nepříteli.)

Přesto výjimka potvrzuje pravidlo. Proto máte-li Vy jiné zkušenosti, nemusíte souhlasit, jedná se totiž o statistická data, která jsou pravdivá v drtivé většině případů.

Autor: Oto Kronrád, S kým dál…?, vydalo nakladatelství a vydavatelství seznamovací agentury GRAND®, Praha 1.9.2000.