Seznamování na inzerát (2. polovina 20. století) II.

Seznamování – Výběr partnera

Můžete mi napsat, jakou historii má seznamování přes inzeráty, seznamovací agentury nebo zprostředkovatele? Předem děkuji.

Karolína Z., Ústí nad Orlicí

mgr-oto-kronrad

U seznamovací inzerce je vždy ve výhodě ten, kdo si inzerát podává před těmi, kteří na něj odpovídají. Jednak nemusím dávat své diskrétní údaje (adresa, telefon) ostatním, jednak si mohu provést prvoplánový výběr a oslovit pouze ty, kteří se mi zamlouvají. Pokud vidím inzerát, kterému nedokáži odolat, doporučuji zvolit jen tu nejstručnější možnou odpověď. I když to nezní příliš povzbudivě, je totiž velice pravděpodobné, že právě moje odpověď skončí v odpadkovém koši.

Úspěchy prostřednictvím seznamovacích inzerátů se ale stále nedostavují. Jejich úspěšnost je až neuvěřitelně malá, seznámí se takto pouhá asi 2% inzerentů. Často jsou to lidé, kteří se seznamují již delší dobu a pokud se dlouhou dobu nedočkávají odpovědí, měli by své požadavky na partnera, popř. partnerku tomu také patřičně přizpůsobit.

Existuje mnoho metod, jak si partnera nebo partnerku namluvit. Důležitý je zde výsledek, na postupu zdá se až tolik nezáleží. Přesto každý víme, že právě hledání partnera je životní úsek poměrně náročný na čas, nervy i peníze a je proto vhodné si jej zjednodušit na maximum. A to už vůbec nemluvím o mnohdy zbytečných nákladech mužů na květiny, kávy, čaje, večeře nebo pizzy. Něco přece na první schůzce ti dva dělat musejí. Ani ženy to však nemají jednoduché. Chtějí-li vypadat alespoň trochu „k světu“, musí také chodit k holiči, usmívat se, v případě zájmu nebo se vymlouvat stylem: „Nezlobte se pane, víte, vy nejste můj typ“, „…právě dnes nemám čas“, „…já Vám určitě zavolám (napíši)“ a podobně. Tato planá setkání jen dotyčným partnerům ubírají čas a sebevědomí.

Proto bychom zájemcům o seznámení doporučili jiný způsob seznámení.

Autor: Oto Kronrád, S kým dál…?, vydalo nakladatelství a vydavatelství seznamovací agentury GRAND®, Praha 2000.