Seznamování na inzerát (2. polovina 20. století) I.

Seznamování – Výběr partnera

Můžete mi napsat, jakou historii má seznamování přes inzeráty, seznamovací agentury nebo zprostředkovatele? Předem děkuji.

Karolína Z., Ústí nad Orlicí

mgr-oto-kronrad

Po druhé světové válce se mnohé změnilo. Za „totality“ se u nás velmi intenzivně rozvíjelo seznamování, které nemuselo mít s majetkem mnoho společného. Obrazně řečeno: všichni měli to své „stejné nic“. Nebylo co závidět, o co se bát. Pro seznamování to znamenalo zjednodušení, o kterém se nám dnes může jen zdát.

Dnes dobře víme, že je důležité myslet již dopředu na to, abychom měli kde bydlet, aby někdo rodinu uživil a postaral se i o svého partnera, pokud by například náhle onemocněl. Peníze opět začínají hrát svoji roli. Proto se v inzerátech stále častěji začínají objevovat texty typu nejen „svobodný, charakterní, upřímný, vzdělaný …“, ale i například „finančně zajištěný obchodník, s vlastním bytem …“. Velikost majetku se zatím v inzerátech zpravidla neobjevuje. Důvodem je nedostatek jistoty, zda by takového inzerenta nepřišel ihned někdo vykrást.

Každý způsob seznamování s sebou nese určitou míru rizika. Pokud se však přesto rozhodneme se seznámit prostřednictvím seznamovacího inzerátu, měli bychom dodržovat určitá základní pravidla, kterých bychom se měli držet, nechceme-li být nepříjemně překvapeni.

Autor: Oto Kronrád, S kým dál…?, vydalo nakladatelství a vydavatelství seznamovací agentury GRAND®, Praha 2000.