Seznamování po internetu

Seznamování – Výběr partnera

Mohlo by se sice na první pohled zdát, že výhradně internetová seznamovací agentura může profesionální seznamce, jakou třeba GRAND je bude konkurovat, …ale opak je pravdou – internetové seznamky jsou totiž stále dostupnější. Zakládají je firmy různého zaměření, které nemají s profesionálním seznamováním nic společného. Skutečnost je taková, že se jim jedná pouze o zisk. Jejich cílem je to, abyste na těchto seznamkách strávili co nejvíce času, „proklikali“ co nejvíce reklamních bannerů, topovali svoji pozici pomocí placených SMS zpráv. Proto obsahují prvky, jako hodnocení vzhledu partnerů a obsahují mnoho zbytečností, které mají za cíl vás co nejdéle zdržet u počítače. Strávíte tak u počítače třeba i stovky nebo tisíce hodin, než se vám podaří nějakou tu schůzku domluvit. Jsou sice zahaleny „rouškou tajemství“, může se nám to v provní chvíli zdát přitažlivé, jsme zvědavi, kdože si to s námi píše, ale když zjistíte, že to nefunguje, skončíte stejně u nás.

Klasické internetové seznamky jsou vhodné pro takzvané dobrodružné seznamování a nikdy nebudou přijatelné pro vytváření vážných vztahů, protože

– nelze tu dokázat fakta, tedy lze klamat (uvádět nepravdivé údaje)

– vytváří v lidech falešnou představu, že díky velkému výběru budou nalézat stále lepší, lepší a lepší partnery, a to tak dlouho, že najednou zjistí, že strávili na síti celý život o samotě, spolu se svými nadějemi a představami mnoho let života, ne-li život sám

– tím, že jsou bezplatné, jsou příliš snadno dostupné všem, včetně těch, kteří to se seznamováním nemyslí moc vážně.

– v běžných internetových seznamkách se jedná o obdobu novinové inzerce a to se všemi důsledky, včetně úspěšnosti do 2 %, což je samozřejmě pro ty, kteří to myslí vážně proklatě málo (seznámí se asi tedy asi jeden z padesáti).

Proto internet (konkrétně tuto stránku www.) agentura GRAND využívá jen jako „pomocný nástroj“, který slouží k rychlé a pohodlné komunikaci se zákazníkem.

Autor: Miroslav Plzák, S kým dál…?, vydalo nakladatelství a vydavatelství seznamovací agentury GRAND®, Praha 2000.