Já seznámím každého. Zn.: Nad 18 let a jen vážně!

Autor: Bohumil Křeček, Nedělní Blesk
Dne 5. října 2014

Oto Kronrád (47) vybudoval největší seznamku v Česku, v databázi má přes 100 tisíc klientů. Všechno přitom začalo zkraje roku 1993 úplně nevinně: Chtěl se sám seznámit.

Tehdejší učitel matematiky a asistent na Matematicko-fyzikální fakultě hledal partnerku na závodní tancování. Dočetl se, že existuje agentura seznamující partnery podle zájmů, a tak zazvonil na její dveře.

„Sídlila v paneláku, otevřel mi pán v županu a chtěl po mně hned za deset tipů dva tisíce korun,“ vzpomíná Oto Kronrád. Přitom rohlík tehdy stál 20 haléřů a litr mléka dvě koruny. „Když jsem viděl, s jak amatérským programem na počítači pracuje, navrhl jsem, že mu jako programátor výukových a překladových programů vytvořím lepší,“ říká Kronrád. Jenže za tři měsíce opět zazvonil u onoho panelákového bytu, otevřel mu už někdo jiný – majitel seznamky vybral od lidí peníze a zmizel. Oto Kronrád zůstal sám, ale měl vytvořený počítačový program.

Co s ním?

Po pár měsících se rozhodl, že program rozchodí. „A tak jsem prvního záží 1993 v půl osmé ráno u nás v Zahradním Městě na zastávce tramvaje nalepil první lísteček. Stálo tam: Seznamka mladých do 30 let zdarma, a telefon,“ vybavuje si začátky své firmy GRAND®
Zprvu to byla zábava, které se věnoval po práci od čtyř do osmi. Na konci roku měl pouhých 54 zájemců, jenže záhy je začal počítat na stovky. A tisíce. Z asistenta matfyzu se stal profesionální dohazovač. „Dokážu spárovat všechny heterosexuální muže a ženy nad 18 let, kterým jde o vážné seznámení,“ tvrdí.

50% slevu seznamka poskytuje nyní všem, kteří přijdou v sobotu.

Slepé uličky

Za 21 let vyzkoušel řadu možností, jak dát dvojice dohromady. „Pořádali jsme rychlorande, kde se zájemce střídali po pěti minutách u stolečků, seznamovací zájezdy, plesy i setkání na náměstí. Pokaždé to byla slepá ulička,“ vzpomíná.
„Třeba do rychlorande jsme s bratrem, který mi od začátku s prací pomáhá, investovali milion, úvodní slovo nám za desítky tisíc namluvil skvělý dabér Miroslav Moravec. Čert vem, že jsme na tom nevydělali, ale mnohem víc nás trápila nízká úspěšnost.“
Pokaždé se proto sourozenci pokorně vrátili k osvědčené metodě, tedy seznamování prostřednictvím formulářů s fotografiemi.

Dotazník

Princip je jednoduchý: V seznamce se zaregistrujete a vyplníte podrobný dotazník o sobě, a jak si představujete partnera. Údaje jsou následně zaneseny do počítače. „Nikdy jsme ho nepřipojili k internetu a nikdy to kvůli ochraně soukromí klientů nedopustíme. Jak to jednou uděláme, všechno v počítači můžete považovat za věc veřejnou, všude se dá dostat. Nemám kvůli tomu ani jednu platební kartu,“ říká Ota Kronrád.

Zatímco základní registrace je povětšinou zdarma, za výpisy nejvhodnějších partnerů na základě zadaných požadavků už platíte – 14 vytištěných protějšků vyjde na 500 korun, 50 tipů na 1000 Kč a za balík dvou set zájemců či zájemkyň dáte dva tisíce. Když si složku necháte vytištěnou poslat kurýrem do 24 hodin, připlatíte si další tisícovku.

Mimochodem, v zázemí agentury takřka permanentně pracuje devět výkonných tiskáren, o kompletaci se pak stará obálkovací stroj s kapacitou 3000 psaní za hodinu.

„Tyhle stroje mají výkon šestadvaceti sekretářek, jak jsem nedávno spočítal,“ nezapře v sobě Kronrád matematika. „Pravda, mít tu tolik žen je lákavá představa. Jenže jak bych ohlídal, aby si některá za chvilku celou databázi „nevypůjčila“? To v době, kdy obrovské množství dat zkopírujete i do obyčejného mobilu, nemáte šanci ohlídat.“

Není prý vůbec výjimečné, že se prostřednictvím seznamky spárují lidé, kteří se denně potkávají – anebo spíše míjejí – například v jednom panelovém domě. „Třeba tady,“ ukazuje v počítači na výpis klientů bydlících na stejné adrese. „Jenže až díky nám zjistí, že dotyčný nebo dotyčná jsou také ve fázi hledání, a že se vlastně k sobě hodí.“

Pravda

Seznamování je podle majitele největší agentury v Česku obchod jako každý jiný. „Čím dražší službu si zaplatíte, tím vyšší šanci máte. U naší služby VIP, která zahrnuje i osobní konzultaci a stojí 50 tisíc korun, je to prakticky sto procent.“ Že je to trochu moc?
„Cena je úmyslně vysoká, protože těchto klientů chceme mít maximálně jedno procento, abychom se jim mohli individuálně věnovat,“ vysvětluje.
Šanci na seznámení podle něj rapidně zvyšuje využití videoseznamky (8000 Kč), kdy zájemce vyplní klasický dotazník a současně natočí svůj medailonek na video.

Na druhou stranu ale seznamka poskytuje slevy a některým klientům nic neúčtuje.

Oto Kronrád napsal s Miroslavem Plzákem knihu o seznamování.

Kovářova kobyla

Jedna z oblíbených zásad Oto Kronráda zní: Život je příliš krátký na to, aby si člověk mohl dovolit hledat jen jedním směrem. „Když chodím s jednou, není nic špatného chodit i s druhou, pokud s ní ještě nespím,“ říká Kronrád.
Přestože je ale u zdroje nezadaných dívek a dam, nikdy toho prý nevyužil. „S klientkami nechodím. Jakmile bych dal jedné ženě toužící po seznámení najevo zájem, okamžitě pojme podezření, že jsem to zkusil i na další. To by mne zničilo,“ říká.
Jak se tedy seznamuje, když se nechce zaplést s klientkami? „Čím mám větší databázi, tím je to horší. Naposledy jsem se ale seznámil s jednou moc sympatickou slečnou na koupališti. Když jsem jí řekl, co dělám a že k tomu ještě píšu, odpověděla mi, že také mají vydavatelství a nakladatelství. Ale zatím, to není tak vážné, tak že pokud měla nějaká zájem…“ usmívá se Oto Kronrád.